Continguts literaris. Dos pròlegs i nou visions.
Pròleg 1: Visions sobre la Valquíria
No he estat mai gens amant de l’òpera. La nostra generació i la dels nostres pares no vam rebre educació musical: la dictadura era una marxa militar triomfal que detestava el sentiment líric -individual-, la sensibilitat artística -feminitzada-, i l’agrupació col·lectiva -¿no era això l’òpera, la complementarietat de les arts?... llegir més
Pròleg 2: Una obra d'art
Un sol dels sentiments que s’expressen en La Valquíria podria constituir un objectiu suficient per a una obra d’art. A La Valquíria, aquests sentiments s’encadenen sense que puguem, però, ni oblidar-los ni dissociar-los de l’obra en què els hem experimentat. Són sentiments tan excepcionals com contradictoris... llegir més
Nou visions
VISIÓ 1: UN QUADRE MUSICAL
Bertrand de Billy: Director musical del Gran Teatre del Liceu
VISIÓ 2: EL MITE MEDIEVAL A RICHARD WAGNER
Victoria Cirlot: Professora de filologia romànica
VISIÓ 3: ADORABLE
Franz-Paul Decker: Director d'orquestra
VISIÓ 4: FOC MÀGIC
Ramon B. Ivars: Escenògraf
VISIÓ 5: RENUNCIAR A LA DIVINITAT
Joan Matabosch: Director artístic del Gran Teatre del Liceu
VISIÓ 6: LA TRAGÈDIA, EL DRAMA, ELS DÉUS: LA VALQUÍRIA
Jordi Roch: President Joventuts Musicals
VISIÓ 7: L'EMBRIÓ D'UNA RENOVACIÓ MUSICAL
Antoni Ros Marbà: Director d'orquestra
VISIÓ 8: INCEST REVOLUCIONARI
Josep Solé: Compositor, poeta i assagista
VISIÓ 9: EL PERQUÈ
Manuel Bertrán Mariné